Byten och returer

Jag vill byta färg/ storlek
Att byta storlek eller färg på en produkt är helt kostnadsfritt. När vi har mottagit ditt paket påbörjar vi ompackning och skickar en ny försändelse till dig. Om den nya storleken är slut i lager kommer vi att kontakta dig via e-post.

1. Köp frakt hos Postnord, "Skicka hem" och posta den till adressen:
Rydeberg
Glasmästarens väg 8
179 75 Skå. 
2. Ta bild eller vidarebefodra kvittot på frakten och skicka till kontakt@rydebergstudio.se
3. Posta hos ditt service ställe. 

BETALNING/ÅTERBETALNING 
Om du av någon anledning inte är nöjd med ditt köp kan du returnera din beställning inom 20 dagar från att du mottagit ditt paket. Produkterna som returneras måste vara i originalskick. Det innebär att produkterna inte får vara använda eller tvättade, och de måste även returneras i originalförpackning. Om det finns fläckar, skador eller något annat som gör att produkten inte kan säljas igen, kommer returen att nekas.

Vi strävar efter hållbar e-handel och hoppas att du blir nöjd och vill behålla produkten. Om du önskar returnera din produkt, vänligen kontakta oss på kontakt@rydebergstudio.se .

Vid retur står du som kund för eventuella fraktkostnader och andra avgifter. Rydeberg tar inte ansvar för förseningar eller borttappade paket. Alla återbetalningar sker med samma betalningsmetod som användes vid köpet. Vi arbetar för att återbetalningen ska ske så snabbt som möjligt, vanligtvis inom 14 arbetsdagar.

Produkter som av hygieniska skäl inte omfattas av returrätt är exempelvis underkläder.

Jag vill framföra ett klagomål
Vi strävar efter att alla våra produkter ska hålla högsta kvalitet. Om du misstänker att någon vara är defekt vid mottagandet, ber vi dig att skicka in ett klagomål så snart som möjligt. I din anmälan önskar vi att du beskriver det upplevda problemet, anger vilken artikel det gäller och bifogar tydliga bilder tagna i bra ljus som visar felet.

All information ska skickas till vår kundsupport på kontakt@rydebergstudio.se